Valtioneuvoston asetus pelastustoimesta määrittelee, että pelastussuunnitelmasta on tiedotettava tarvittavalla tavalla asianomaisen rakennuksen tai muun kohteen asukkaille ja työntekijöille sekä muille, joiden on osallistuttava pelastussuunnitelman toimeenpanoon.
Viestinnässä tärkeintä on huomioida kyseisen kiinteistön toiminta ja viestintäkanavat. Pelastussuunnitelman tiedottaminen tulisi yhdistää osaksi kiinteistön tavanomaista viestintää sekä viestinnän vuosikelloa ja varmistaa, että viestintä tavoittaa kaikki asianosaiset. Tiedottamisessa suositellaan käytettävän monikanavaista viestintää. Tiedottaminen voidaan hoitaa esimerkiksi digitaalisen asukassivuston kautta ja/tai kohteen ilmoitustaululla tai vastaavassa viestintäkanavassa.
Safetumin pelastussuunnitelma on helposti luettavissa ja jaettavissa
Safetum Verkkopalvelussa. Pelastussuunnitelman voi myös yhdistää verkkopalvelun avulla taloyhtiön asukasviestinnän kanaviin. Turvallisuusohjeiden ja pelastussuunnitelman viestiminen asukkaille ja kiinteistön käyttäjille on tehty siten mahdollisimman helpoksi.